Blog

  • -

Blog

MARKETING A PLASZTIKAI SEBÉSZETBEN =

KUPONOK ÉS AJÁNDÉKOK ?

Röpködnek a százalékok mennyiből mennyi?

Röpködnek a százalékok mennyiből mennyi?

Az előző írásom témája az ingyenes konzultáció volt. Kíváncsi lennék azoknak az ingyenes konzultációt igénybe vett pácienseknek a reakciójára, amikor megértik, hogy végeredményben nemcsak a saját, hanem a más szakorvost választó páciensek konzultációs díját is ők fizették meg…

Hány alkalom lesz végül abből az egy alkalomból?

Hány alkalom lesz végül abból az egy alkalomból?

Hétről-hétre ömlik a postaládámba a kéretlen üzleti ajánlatok, hirdetések, reklámok, hírlevelek, spam-ek özöne. Ha a számítógépem vírusszűrője biztonságosnak tartja ezeket az e-maileket, ez esetben rá szoktam pillantani, mielőtt a lomtárba küldeném őket. Vajon milyen kéretlen ajánlattal „lepnek meg” ma? Fél órás borkóstolót ajánlanak fel a rendelőmben? Vagy ráhímeznék kalocsai mintával egy szőttesre a kft nevét? A tréfát félre téve, az említett két ajánlat nem kitaláció részemről. A napokban egy hírlevél is bepottyant az e-boxba. Ez a levél közel harminc darab, különféle kedvezményes kezelést és/vagy műtétet, ill. akciós árat, ajándék kuponnal ajándékba adott fiatalító kezelést, stb. tartalmazott.  Elgondolkodtató az esztétikai piacon a promóciók mennyisége, mértéke, tartalma, sokszínűsége.

KUPON A KÖVETKEZŐ  KUPONOS HIRDETÉSHEZ

KUPON A KÖVETKEZŐ KUPONOS HIRDETÉSHEZ

Csak a klasszikus 4P (product = termék, price = ár, place = hely, promotion = promóció, azaz igénybevétel ösztönzés) gyors végig futtatása alapján arra a következtetésre jutottam, hogy hosszabb távon az említett promóciók csökkentik – és nemcsak a kuponozókét – hanem az adott szakterületen működő többi magánorvos presztízsét is.

Ez nem méltó a plasztikai sebészethez

Ez nem méltó a plasztikai sebészethez!

Miért is alakul ki rövid időn belül ez a nem kívánatos folyamat? Mert akik ilyen eszközökkel próbálnak újabb ügyfeleket megnyerni, azok súlyos ellentmondásba kerülnek. A termékük magas minőségű szolgáltatás. Nagy tudást és tapasztalatot igényel, általában drága eszközökkel végzett, magas minőségű és különleges beavatkozások történnek, továbbá az átlagos orvosi felelősséget messze meghaladó mértékben. Ezeknek a termékeknek (azaz esetünkben a teljesen sohasem sztenderdizálható szakorvosi szolgáltatások palettájának) az árképzése egy adott árszínvonalat feltételez. A szolgáltatás helyszíne és minősége is átlagon felüli színvonalat feltételez. Summa summarum: magas presztízsű a termék, magas presztízsű az ár, magas presztízsű a helyszín, és a promóció (mint marketing eszköz) is? Igen, ez a helyzet a fejlettebb országokban. Mint az említett hírlevél is bizonyította, itthon az ár és a promotáló eszközök presztízse szignifikánsan alacsonyabb. Számomra nem elfogadható indok/válasz erre a helyzetre az erősödő piaci verseny! A jövő héten álláspontomat részletesen meg fogom indokolni.

 

Pécs, 2015. szeptember 12.                           Dr. Kelemen Ottó

Kérem, ha kérdése, vagy ha téma javaslata van, ne habozzon megírni e-mailben a  kelemed@kelemed.eu címre!

2015. 09. 05.

MÉG EGYSZER, UTOLJÁRA A PERTHESE MELLIMPLANTÁTUMOKRÓL

Közel 8 évvel ezelőtt történt az a 42 millió Euró értékű akvizíció, mely során a Mentor (többségi tulajdonosa a Johnson & Johnson) Corp. felvásárolta a francia székhelyű Perouse Plastie mellimplantátum gyártó céget. Ezt követően viszonylag rövid időn belül új Perthese mellimplantátumok kerültek piacra.

Petthese implantátum

Az elvégzett fizikai mérések kiváló eredményeket adtak, mind a rugalmasság, a nyújthatóság és a szakító szilárdság, stb, tekintetében. A cseregarancia kezdetben átlagosnak mondható volt, azaz a kor színvonalának megfelelően a minőségi problémákra és a 10 éven belüli súlyos tokosodásra vonatkozott csak. 2013 májusától azonban a Mentor kiterjesztette a Perthese mellimplantátumok cseregaranciáját, azaz a 2013. május 01. után beültetett mellimplantátumokra ugyanaz az életre szóló cseregarancia vonatkozik, mint a Mentor mellimplantátumokra. Az említett esetekben a beültetéstől számított 10 éven belül a páciens jogosult térítésmentesen azonos minőségű csere mellimplantátumra és az Európai Unióban mintegy 1.000 Euroig terjedő műtéti költségtérítésre. A csere mellimplantátum csak sztenderd nagyságú, de bármilyen profilú lehet.

Mentor_JnJ_logo

Ez év tavaszán hideg zuhanyként érő hírt kaptunk, miszerint a Mentor Corp. fokozatosan megszünteti a Perthese mellimplantátumok gyártását. Elgondolkodtató történet ez véleményem szerint, mivel ha a Mentor piacot akart volna az akvizícióval vásárolni, akkor 1-2 éven belül fokozatosan leépítette volna a megvett gyárat, és nem jelenik meg a mellimplantátumok piacán új, kiváló minőségű, jó ár-érték arányú termékportfólióval. És a fejlesztést teljes egészében a Mentor finanszírozta. Akkortájt az volt a véleményem, hogy a fokozódó verseny miatt a Mentor szegmentálta a mellimplantátumok piacát, és egy mérsékeltebb árú termékkel is jelen kívánt lenni. Hiszen a Mentor az egyik legdrágább márka a mellimplantátumok között. Prémium minőségét bizonyítja, hogy évről-évre megfelel az FDA szigorú minőségbiztosítási követelményeinek. Önmagát adta számomra az az autóipari hasonlat, melyet a Porsche két autómárkája jelenít meg: az Audi és a VW. A „házon belüli” verseny itt is adott a 2 autómárka között. És az autóiparban is nagyon nagy a konkurencia, főleg a prémium szegmensbe törekvő, kisebb múltú és presztízsű autógyárak miatt. De mégis sok évtizede sikeres piaci szereplő mindkét autómárka. Vajon a mellimplantátumok évről-évre növekvő értékesítése ellenére, ezen a sokkal kisebb értékű és forgalmú piacon nem tudott tovább nyereséges lenni a Mentor-Perthese termékcsalád? Lehet, hogy a választ soha nem fogjuk megtudni.

illusztráció

Sajnálom, hogy megszűnik a Perthese mellimplantátumok gyártása, mivel rendkívül jó tapasztalatokat szereztem velük. A végére maradt a jó hír! A Perthese mellimplantátumok jövőbeli cseréje esetén a Mentor áll helyt, és Mentor gyártmányú mellimplantátumokat biztosít, az egyedülálló cseregarancia feltételek megtartása mellett.

mentor mellimplantátum

  1. szeptember 05. Dr. Kelemen Ottó

Kérem, ha kérdése, vagy ha téma javaslata van, ne habozzon megírni e-mailben a  kelemed@kelemed.eu címre!

2015. 08. 30.

Gondolatok az ingyenes konzultációról

Gyakran előfordul velem, hogy a konzultációra bejelentkező páciens/beteg, amikor megtudja, hogy a Kelemed Plasztikai Sebészeten nem ingyenes a konzultáció, akkor mégsem kér időpontot és kihátrál a beszélgetésből, mondván, hogy ő nem kíván fizetni a konzultációért, ő azt térítésmentesen kéri, és inkább más szakorvoshoz fordul, akinél a műtét előtti vizsgálat díjmentes. Minden egyes múltbeli esetben tudomásul vettem a potenciális ügyfél hozzáállását, és zokszó nélkül fogom ezt tenni a jövőben is hasonló esetekben. Mivel időről-időre találkozom ezzel a helyzettel, magától adódott a kérdés: valóban ingyenes a konzultáció??

Létezik ingyenes konzultáció?

Valóban lehet ingyenes bármely szolgáltatás a magán egészségügyi szolgáltatóknál? Lehet ingyen mellimplantátumot kapni/adni a mellnagyobbításhoz?? A kérdésre véleményem szerint a kategorikus válasz az, hogy nem lehet ingyenes! Az ingyenesnek hirdetett konzultáció/szolgáltatás/mellimplantátum/stb. csak egy promóciós eszköz, mely nem valós, és végső soron az az ügyfél fizeti meg az “ingyenes” juttatást, aki az ingyenességet hirdető szolgáltatónál végezteti el a kívánt beavatkozást.

Ki fizeti meg az “ingyenes” konzultáció költségeit?

Vegyünk egy egyszerű példát: egy rendelésen 5 konzultáció történik. Díjmentesen. Tételezzük fel, hogy a konzultációk min. 30 percet vesznek igénybe. A szakorvos tehát összességében 150 percet dolgozik ingyen (2.5 óra). Az 5 ügyfélből ha kettő megbízza a beavatkozás elvégzésével, akkor ők fizetik meg a másik 3, másként döntő ügyfél konzultációját. Ugyanis ha a szakorvos a saját intézetében dolgozik, akkor a rezsi költség őt terheli. Ha bérleményben dolgozik, bérleti díj terheli valamilyen formában.

És akkor nem szóltunk a szakorvosi leletről, mely tudást, tapasztalatot jelenít meg, és amit a páciens díjfizetés nélkül kap meg.  Mondhatjuk, hogy adott szakorvos úgy dönt, és ehhez való jogát senki sem firtathatja, hogy díjmentesen konzultál. Vállalja, hogy az idejének, a  tudásának és költségeinek egy részét (és előre nem tudhatja mekkora arányban) nem térítteti meg. Gondolván, hogy hosszútávon ez kiegyenlítődik. Szerintem nem helyes ez a feltételezés, mert végső soron az ott ellátott ügyfelek fogják megfizetni, az adott szakorvos vállalkozásán keresztül a felmerült költségeket, mint korábban is kifejtettem.

Etikai problémák az ingyenes konzultációval

Adódik továbbá a következő kérdés, hogy mi indokolja, hogy egy magasan képzett és speciális szaktudással bíró szakorvos ingyen dolgozzon? Tudom a közhelyszerű választ: a versenyhelyzet/a versenytársak, a pull marketing stb. További kérdések merültek fel bennem. Mint például, hogy a szakmai presztízst, a reputációt, stb. hosszabb távon növelő orvosi hozzáállás ez? Nem lenne-e etikusabb, ha az orvosok egységes attitűddel, elvetnék az ingyenes konzultációt mint promóciós eszközt?

A korrektség jegyében

Végül jelzem, hogy az általam vezetett intézetben kezdettől fogva (1997-től) létezik a vizitdíj/konzultációs díj. Az esztétikai plasztikai sebészeti konzultációk átlagosan 60 percet vesznek igénybe (plusz mínusz 15 perc), díja: 15.000 Ft, mely a műtét árába beleszámít, és előlegként funkcionál. A helyreállító (rekonstruktív), ill. a regenerációs (megújító) plasztikai sebészeti konzultációk átlagosan 30-45 percet vesznek igénybe, díjuk 10.000 Ft, mely természetesen beleszámít az elvégzendő műtét díjába. Azon páciensek/betegek – akik más szakorvost tisztelnek meg a bizalmukkal – számára a konzultációs díj az írásban is  megkapott plasztikai sebészeti szakvélemény, kezelési terv/ek, stb. “ára”. Végül, de nem utolsósorban szeretném kiemelni, hogy az értő figyelem, az oldott és intim atmoszféra/környezet, továbbá a páciens döntésképes tájékozottságához szükséges idő is benne foglaltatik a konzultáció díjában… Budapest,

Dr. Kelemen Ottó, 2015. augusztus 30.

Kérem, ha kérdése, vagy ha téma javaslata van, ne habozzon megírni e-mailben a  kelemed@kelemed.eu címre!

2015. 08. 20.

A mellimplantátum választás felelőssége

Pár hete olvastam egy plasztikai sebészeti és kozmetológiai hírlevélben a mellimplantátum választás felelősségéről egy publicisztikai (?) írást, miszerint a mellimplantátum kiválasztásáért a páciens a felelős teljes egészében… Újra és újra elolvastam a mondatot, mely nem szó szerint, de hasonlóképpen volt megfogalmazva: ” … a mellimplantátum kiválasztás a páciens felelőssége…”. Én ezt így feketén-fehéren, kerek-perec módon kinyilatkoztatva nem tudom elfogadni!

Kinek a felelőssége a mellimplantátum kiválasztása?

Véleményem szerint (és erről a témáról már írtam korábban is a honlap mellimplantátumok című rovatában) a felelősség nagyobb hányada a leendő kezelő orvost terheli. Miért is?? Mert úgynevezett információs aszimmetria áll fenn ebben az esetben. A plasztikai sebész birtokában van (ill. kell lennie) a legfrissebb ismereteknek, adatoknak. Tájékozottsága nem mérhető a laikus páciens tájékozottsági szintjéhez. Még az internet korában sem, mert a neten sok téves infó található és tájékozódni csak hiteles szakmai és tudományos oldalakon érdemes.

A konzultáció fontossága

A konzultáció során a mellimplantátumokat kézbe adjuk és elmagyarázzuk a fizikai tulajdonságait, a méret és forma jellemzőit,  a cseregarancia feltételeit, a gyártó adatait és nem utolsósorban a mellimplantátum árát is. A páciens meggyőzhető arról, hogy az adott termék kiváló minőségű. Az alacsonyabb ár mindig szerényebb minőséget jelent, de sajnos a magas ár nem jelent minden esetben magas minőséget! Több olyan esettel is találkoztam az elmúlt évek során, amikor egy átlagos minőségű, majd rövidesen nagyon problémássá vált terméket a világ legjobb mellimplantátumaként (!) ajánlottak beültetésre. A statisztikai adatgyűjtés a múltbeli eseményekből táplálkozik.

Melyik mellimplantátum a legjobb?

Ezek alapján sem lehet azonban kategorikusan kijelenteni, hogy mely mellimplantátum a legjobb, vagy a legeslegjobb a világon. Vannak objektív támpontok (FDA, IQUAM, stb.) és vannak saját, tapasztalaton alapuló tények. A saját véleményemet erről vállalom és a konzultációk alkalmával minden esetben el is magyarázom, hogy miért azt a két-három terméket ajánlom beültetésre, és miért vannak olyan termékek, melyek beültetését nem vállalom el. Akkor sem, ha a páciens aláírja, hogy vállalja a felelősséget az implantátum választásért. Aminek az oka az alacsonyabb bekerülési ár… Gyakorlatomban a felső középkategória árszínvonalától érhetőek el az ún. all inclusive mellnagyobbítás csomagok.

Beültetésre prémium minőségű mellimplantátumokat javaslok minden esetben. Én vállalom azt, hogy döntően az én felelősségem, hogy mely terméket ajánlom beültetésre, és ültetem be. Tudatosan nem írok le márkaneveket, tudatosan nem alkalmazok “termékmegjelenítést”. Mivel a szabad kezelő orvosválasztás a szinte feltétel nélküli bizalmat jelenti a páciens részéről, a kezelő orvos felelőssége már a mellimplantátum kiválasztásakor hatalmas… Többféle megközelítésben lehetne még elemezni a fentieket, de reményeim szerint érthetően meg tudtam fogalmazni véleményemet a fent idézett kijelentésről.

Dr. Kelemen Ottó, 2015. augusztusa

Kérem, ha kérdése, vagy ha téma javaslata van, ne habozzon megírni e-mailben a  kelemed@kelemed.eu címre!

2015. 06. 14.

Elnézés kéréssel kezdem mondanivalómat, mivel jó ideje érett bennem és  amiről ma írni fogok, azok a jelenségek sajnos nem egyöntetűen pozitívak…   Emiatt hezitáltam az elmúlt napokban.  Mea culpa a késlekedésemért!!

Plasztikai sebészet páciensek nő-férfi aránya

Vágjunk bele a közepébe ! Ami tény, hogy  világszerte növekszik a plasztikai, kozmetikai és fiatalító kezeléseket igénybe vevő férfiak aránya. A növekedés nem ugrásszerű, de a fejlettebb nyugati országokban a férfi páciensek aránya már 25-30 % között mozog. A saját praxisomban a nemek aránya > nő/ffi =  9:1  azaz minden tizedik páciens férfi.

Egyre többen kérnek hímvessző nagyobbítást

Lassú emelkedést észlelek, közelíthet már a 15 %-hoz  az idén a férfi ügyfelek száma. Azonban a növekedést nem az esztétikai beavatkozások iránti igény okozza, hanem egészen megdöbbentő panaszok miatt fordulnak hozzám egyre többen. Súlyos kisebbségi érzést és gátoltságot okoz, ha a férfi nemi szerv nem kellő méretű. Közhelyszámba menő megállapítás. De a hímvessző megnagyobbítására használt, felmelegítve a bőr alá betöltött vazelin (szoba hőmérsékleten kenőcsös halmazállapotú, de melegítés hatására folyékonnyá válik) ??? !!! Ki képes ilyen beavatkozást elvégezni, és ki képes vállalkozni rá?

A beavatkozások veszélyei a hímvessző nagyobbítás kockázatai

A vazelin súlyos károsodást okoz a hímvessző szöveteiben, vándorolni is képes, amíg komoly gyulladás és következményes hegesedések, durva csomóképződések ki nem alakulnak. A megoldás műtét, ill. műtétek sorozata. Szakmailag teljesen elfogadott műtéti megoldás a hímvessző vastagítására a saját zsírszövettel végzett nagyobbítás. Steril műtői körülmények között és elérzéstelenítve, a beteg saját zsírszövetét speciális műszerrel lenyerik. Életképessége megmarad. Dúsítást követően a bőr alá körkörösen betöltik, és elsimítják, hogy egyenletesen helyezkedjen el. Véleményem szerint az eljárás egy optikai tuninghoz hasonlít. A zsírszövet nem változik a szexuális aktus során, puha külső rétegként szerepe nincsen. Az illető önbizalmának növelésén túl… Az egyéb intim műtétek hatékonyak funkcionálisan is, nemcsak pszichésen.

Beszélni kellene róla…

A férfi attitűd változása mint említettem, lassú, de folyamatos. Egyre több férfitársam számára természetes, hogy rendszeres kezelésekkel tartjuk fenn megnyerő megjelenését. A kérdéskör elemzése messzire vezetne, mivel meg kellene vizsgálni a hazai szocio-kulturális helyzetet. Kezdve, hogy a családban mennyire elfogadott/elutasított a plasztika, hogy milyenek a jövedelmi viszonyok/igények, milyen az énkép, stb. Amíg ez a szociál-pszichológiai vizsgálat meg nem történik, azt javaslom férfitársaimnak, hogy alaposan tájékozódjanak, mielőtt bármilyen beavatkozást, kezelést igény vennének. az internet korában ez nem okozhat nehézséget senkinek sem. Történjen – ha bizonytalanok – több konzultáció. Kérjenek bátran tanácsot és segítséget. Előzzük meg együtt, hogy még többen kerüljenek bajba, illetve sokkal rosszabb helyzetbe a vazelinos hímvessző nagyobbítás után, mint voltak előtte. Az intim panaszok orvoslásában több szakterület működik együtt.  A gyógyításnak a műtét csak egy eleme, még ha sok esetben a leglátványosabb esemény is a beteg életében…

Kérem, ha kérdése, vagy ha téma javaslata van, ne habozzon megírni e-mailben a  kelemed@kelemed.eu címre!

Korábbi bejegyzések

TISZTELT HONLAP LÁTOGATÓK!

blog_kep

A plasztikai sebészettel kapcsolatos eredmények, események és hírek változatlanul nagy (?!), vagy túlzás nélkül állíthatom, hogy növekvő érdeklődésre tartanak számot!

Ezt az érdeklődést szeretném a plasztika.info.blog létrehozásával kielégíteni. Célom a heti rendszerességgel történő tájékoztatás.

Nem szeretnék senkinek sem csalódást okozni, ezért előre jelzem, hogy bulvár témákkal, bulvár stílusban nem foglalkozom, nem írok…

Kizárólag értékes, érdemi és új hírekkel és a hozzájuk fűződő, bizonyítékokon és tapasztalatokon alapuló magyarázatokkal fogok jelentkezni. Nem tudományos igényű magyarázatokkal, hanem közérthetően megfogalmazott tájékoztatásokkal.

Alapelvem a konzervatív stílusban megírt erkölcsös és etikus blog!

Ha Ön megtisztel figyelmével, akkor a megújult blogokat hétről-hétre hétfőtől olvashatja el: itt !

Kérem, ha kérdése, vagy ha téma javaslata van, ne habozzon megírni e-mailben a  kelemed@kelemed.eu címre!

Budapest, 2014. Augusztus 11.

Dr. Kelemen Ottó Ph.D.
plasztikai sebész szakorvos


Mellnagyobbítás: 699e Ft

Dr. Kelemen Ottó

Előtte-utána képek

Kelemed imázsfilm


Keresés az oldalon

Médiamegjelenések

Facebook oldalunk

Információk