Marketing a plasztikai sebészetben

  • -

Marketing a plasztikai sebészetben

MARKETING A PLASZTIKAI SEBÉSZETBEN =

KUPONOK ÉS AJÁNDÉKOK ?

Röpködnek a százalékok mennyiből mennyi?

Röpködnek a százalékok mennyiből mennyi?

Az előző írásom témája az ingyenes konzultáció volt. Kíváncsi lennék azoknak az ingyenes konzultációt igénybe vett pácienseknek a reakciójára, amikor megértik, hogy végeredményben nemcsak a saját, hanem a más szakorvost választó páciensek konzultációs díját is ők fizették meg…

Hány alkalom lesz végül abből az egy alkalomból?

Hány alkalom lesz végül abból az egy alkalomból?

Hétről-hétre ömlik a postaládámba a kéretlen üzleti ajánlatok, hirdetések, reklámok, hírlevelek, spam-ek özöne. Ha a számítógépem vírusszűrője biztonságosnak tartja ezeket az e-maileket, ez esetben rá szoktam pillantani, mielőtt a lomtárba küldeném őket. Vajon milyen kéretlen ajánlattal „lepnek meg” ma? Fél órás borkóstolót ajánlanak fel a rendelőmben? Vagy ráhímeznék kalocsai mintával egy szőttesre a kft nevét? A tréfát félre téve, az említett két ajánlat nem kitaláció részemről. A napokban egy hírlevél is bepottyant az e-boxba. Ez a levél közel harminc darab, különféle kedvezményes kezelést és/vagy műtétet, ill. akciós árat, ajándék kuponnal ajándékba adott fiatalító kezelést, stb. tartalmazott.  Elgondolkodtató az esztétikai piacon a promóciók mennyisége, mértéke, tartalma, sokszínűsége.

KUPON A KÖVETKEZŐ KUPONOS HIRDETÉSHEZ

KUPON A KÖVETKEZŐ KUPONOS HIRDETÉSHEZ

Csak a klasszikus 4P (product = termék, price = ár, place = hely, promotion = promóció, azaz igénybevétel ösztönzés) gyors végig futtatása alapján arra a következtetésre jutottam, hogy hosszabb távon az említett promóciók csökkentik – és nemcsak a kuponozókét – hanem az adott szakterületen működő többi magánorvos presztízsét is.

Ez nem méltó a plasztikai sebészethez

Ez nem méltó a plasztikai sebészethez!

Miért is alakul ki rövid időn belül ez a nem kívánatos folyamat? Mert akik ilyen eszközökkel próbálnak újabb ügyfeleket megnyerni, azok súlyos ellentmondásba kerülnek. A termékük magas minőségű szolgáltatás. Nagy tudást és tapasztalatot igényel, általában drága eszközökkel végzett, magas minőségű és különleges beavatkozások történnek, továbbá az átlagos orvosi felelősséget messze meghaladó mértékben. Ezeknek a termékeknek (azaz esetünkben a teljesen sohasem sztenderdizálható szakorvosi szolgáltatások palettájának) az árképzése egy adott árszínvonalat feltételez. A szolgáltatás helyszíne és minősége is átlagon felüli színvonalat feltételez. Summa summarum: magas presztízsű a termék, magas presztízsű az ár, magas presztízsű a helyszín, és a promóció (mint marketing eszköz) is? Igen, ez a helyzet a fejlettebb országokban. Mint az említett hírlevél is bizonyította, itthon az ár és a promotáló eszközök presztízse szignifikánsan alacsonyabb. Számomra nem elfogadható indok/válasz erre a helyzetre az erősödő piaci verseny! A jövő héten álláspontomat részletesen meg fogom indokolni.

Pécs, 2015. szeptember 12.                           Dr. Kelemen Ottó

Kérem, ha kérdése, vagy ha téma javaslata van, ne habozzon megírni e-mailben a  kelemed@kelemed.eu címre!


Mellnagyobbítás: 699e Ft

Dr. Kelemen Ottó

Előtte-utána képek

Kelemed imázsfilm


Keresés az oldalon

Médiamegjelenések

Facebook oldalunk

Információk